دیدار رئیس اداره محیط زیست و کارکنان اداره با امام جمعه هریس

دسته: آخرین خبرها , اخبار شهرستان , هریس
بدون دیدگاه
سه شنبه - 20 خرداد 1399

به مناسبت هفته ی محیط زیست رئیس وکارکنان آن اداره با امام جمعه شهرستان هریس دیدار کردند.

دراین جلسه امام جمعه شهرستان به اهمیت وجایگاه محیط زیست در توسعه پایدار اشاره نموده وحفاظت ازاین امانت الهی را وظیفه همگان دانستند

در این دیدار علی تقی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس ضمن ارائه گزارش عملکرد از اقدامات و برنامه های این اداره از حمایتها و رهنمودهای مستمر امام جمعه محترم در راستای حفظ محیط زیست تشکر و قدردانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه شهرستان هریس در این دیدار به اهمیت حفاظت از محیط زیست اشاره داشته و بیان نمودند حفظ محیط زیست یک وظیفه شرعی و همگانی است و در تمام ادیان الهی همیشه به حفظ محیط زیست و اجتناب از ایجاد آلودگیها سفارش شده و بخصوص مکتب اسلام برای طبیعت و محیط زیست اهمیت ویژه ای قائل است.

ایشان بیان کردند تخریب محیط زیست نابودی تمدن بشری است.

و امروزه برای حفظ محیط زیست بایستی از توسعه بی رویه صنعت و کشاورزی و سایر فعالیتهای انسانی بدون در نظر گرفتن محیط زیست اجتناب کرد و باید توسعه پایدار اتفاق بیافتد بگونه ای که با گسترش صنایع و بهره برداری از طبیعت منافع آیندگان نیز حفظ شود و میتوان با اصلاح الگوی کشاورزی و مصرف به این مهم دست یافت. امروزه ما باید با تبلیغ و ترویج، فرهنگ محیط زیستی مردم را ارتقا داده و به حفاظت از محیط زیست کمک کنیم بعنوان مثال حذف پلاستیک از زندگی روزمره و استفاده از کیسه های پارچه ای بجای آن در خریدها و یا رها نکردن زباله ها در طبیعت و آلوده نکردن آبها و… اقداماتی است که با انجام آنها ما شاهد محیط زیستی سالم و پویا خواهیم بود.

ایشان در آخر عملکرد و اقدامات اداره حفاظت محیط زیست را قابل تحسین دانسته و از فعالیتهای این اداره در راستای حفاظت از محیط زیست تشکر کردند./هریس گویا


نوشته شده توسط:جلال مفتخر - 43 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۶
برچسب ها:
enamadlogo_shortcode