بازدید فرمانداری ، شهرداری و اعضای شورای اسلامی از روند احداث چاه جدید شهر هریس

دسته: آخرین خبرها , اخبار شهرستان , هریس
بدون دیدگاه
پنجشنبه - 10 فروردین 1402

فرمانداری ، شهرداری و اعضای  شورای اسلامی شهر هریس  از روند احداث چاه جدید در این شهر، بازدید کردند

هدف اصلی از احداث این چاه، تامین آب شرب و کاهش وابستگی شهر به منابع آبی خارجی بوده است. با توجه به کمبود منابع آبی در منطقه، این پروژه به عنوان یکی از پروژه های حیاتی در حوزه آب و فاضلاب در شهر هریس شناخته شده است.

در این بازدید، مقامات محترم شهری به همراه مهندسان و کارشناسان حوزه آب و فاضلاب، روند اجرایی و پیشرفت کارهای مربوط به احداث چاه جدید را بررسی کردند. همچنین، مشکلات و موانع موجود در این پروژه نیز مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

شهر هریس در استان آذربایجان شرقی با مشکل شدید کمبود آب روبرو است. این مشکل در سال های اخیر به شدت تشدید شده و به یکی از بزرگترین چالش های این شهر مخصوصا در فصل تابستان تبدیل شده است.

 

با توجه به این که هریس در منطقه ای کوهستانی  واقع شده است، دسترسی به منابع آب در این شهر بسیار محدود است. علاوه بر این، به دلیل تغییرات اقلیمی و کمبود بارش های آب و هوایی در سال های اخیر، وضعیت منابع آبی در شهر هریس به شدت آسیب دیده است.

 

این مشکل در شهر هریس به شدت احساس می شود و برای تامین آب شرب شهر، اداره آب و فاضلاب شهرستان هریس در حال اجرای پروژه هایی برای بهبود وضعیت منابع آبی است. از جمله پروژه هایی که در دست اجرا هستند، احداث چاه جدید و توسعه شبکه آبرسانی در شهر هریس است.

 

اما با این حال، هنوز هم کمبود آب در شهر هریس به یکی از بزرگترین مشکلات مردم این شهر تبدیل شده است و نیاز به برنامه ریزی های جدی تر در این زمینه احساس می شود. امیدواریم با اجرای پروژه هایی برای بهبود وضعیت منابع آبی در شهر هریس، این مشکل  نیز به حداقل برسد و مردم این شهر بتوانند از آب شرب با کیفیت و به میزان کافی بهره مند شوند.

 


نوشته شده توسط:جلال مفتخر - 43 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
enamadlogo_shortcode